Polecane artykuły
NEWSLETTER
Prawnik dla firm
Zajmuję się kompleksową obsługą prawną e-biznesu.
Stawiam na holistyczne podejście, profesjonalizm i długofalowe relacje.
Spis treści
Definicję profilowania danych osobowych odnajdziesz w art. 4 pkt 4 RODO.
Zgodnie z RODO profilowanie to dowolna forma zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących:
Celem profilowania jest ocena niektórych czynników osobowych osoby profilowanej.
Wymóg „dowolnej formy zautomatyzowanego przetwarzania” nie wyklucza udziału człowieka w procesie profilowania.
Proces przetwarzania danych osobowych i decyzji może być oparty:
Sposoby profilowania danych. Zautomatyzowane profilowanie danych osobowych. Przykłady profilowania.
Zgoda na profilowanie jest niezbędna, gdy podejmowane są w pełni zautomatyzowane decyzje, które wywołują prawne lub podobnie istotne skutki wobec osoby profilowanej.
W ramach profilowania wykorzystujemy dane osobowe z różnych źródeł informacji o osobie fizycznej.
Profilowanie może obejmować różne etapy:
Profilowanie to skuteczny sposób na efektywną sprzedaż produktów lub usług, dlatego najczęściej z profilowaniem mamy do czynienia podczas przetwarzania danych w celu:
Z profilowaniem spotykamy się także w aucie...
Profilowanie danych osobowych w aucie. Profilowanie danych przez ubezpieczalnie.
Nowoczesne aplikacje analizują przebytą trasę, prędkość i etc., aby podsumować nasz styl jazdy.
Następnie ubezpieczalnia za bezpieczną jazdę przyznaje zniżki na OC.
Kadet, szeregowy, starszy szeregowy, kapral (...). Na pewno wiesz o jakiej aplikacji mowa 😉
Profilowanie danych osobowych w banku. Przykłady profilowania danych.
W banku również dochodzi do profilowania, najczęściej w oparciu o modele scoringowe.
Credit scoring (metoda oceny wiarygodności podmiotu), na podstawie której bank wydaje decyzję kredytową.
Głównym celem tej metody jest przewidzenie czy spłacisz w przyszłości swoje zobowiązania kredytowe.
W ramach profilowania można wykorzystać mnóstwo danych od ustalenia geolokalizacji po analizę danych biometrycznych.
Płeć, miejsce zamieszkania, sytuacja ekonomiczna, zdrowie, zainteresowania oraz pozostałe dane związane z osobą profilowaną.
RODO odnosi się do profilowania i zautomatyzowanego podejmowania decyzji w następujących artykułach: art. 3 ust. 2 lit. b); art. 4 pkt 4; art. 5; art. 6; art. 8; art. 13; art. 14; art. 15; art. 21 ust. 1,2 i 3; art. 23; art. 35 ust. 3 lit. a) RODO.
Profilowanie danych osobowych - przepisy RODO cz. 1.
Profilowanie danych osobowych - przepisy RODO cz. 2.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat profilowania i zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, to zapisz się na newsletter prawnika dla firm.
Prawnik dla Firm. Prawnik online. Prawnik Wrocław.
Masz pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych?
Interesuje Cię profilowanie w Internecie, przez instytucje finansowe (banki i ubezpieczalnie) lub przez marketingowców i sprzedawców?
Zastanawiasz się czy profilowanie danych Twoich klientów jest zgodne z prawem?
Zapraszam do kontaktu.
Przydatne informacje i porady.
Twoja firma zgodna z prawem.
Blog prawny dla firm
Prawnik Ewelina Fuławka-Nawrocka
Jesteśmy tutaj
od pon. do czw. od 09:00 do 17:00
w pt. nieczynne