Polecane artykuły 

    Konsultacje online 

    +48 739 972 265  

  biuro@centrumprawneonline.pl  

więcej

ZAPRASZAM DO SKLEPU

 

Regulamin sklepu internetowego polityka prywatności RODO na stronę internetową

 

znajdziesz w nim

 

WZORY 

 

DOKUMENTY NA ZAMÓWIENIE 

NEWSLETTER

Subskrybuj bloga

 

Ewelina Fuławka

Prawnik dla firm

 

Zajmuję się kompleksową obsługą prawną 

przedsiębiorców,

w tym spółek,

e-biznesu oraz twórców.

 

Stawiam na holistyczne podejście, profesjonalizm i długofalowe relacje.

 

Najlepszy Prawnik Wrocław prawnik dla firm  online prawniczka Wrocław

Prawnik dla Firm–na czym polega profilowanie danych osobowych?

15 kwietnia 2022

Spis treści

 

  1. Profilowanie danych osobowych – definicja. 
  2. Sposoby profilowania.
  3. Czy na profilowanie potrzebna jest zgoda? 
  4. Etapy profilowania.
  5. Kiedy dochodzi do profilowania danych osobowych? Przykłady profilowania.
  6. Dane podlegające profilowaniu.
  7. Profilowanie według RODO.
  8. Dodatkowe pytania o profilowanie.

 

Profilowanie danych osobowych – definicja. 

 

Definicję profilowania danych osobowych odnajdziesz w art. 4 pkt 4 RODO.

 

Zgodnie z RODO profilowanie to dowolna forma zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących:

 

  • efektów pracy tej osoby fizycznej, 
  • jej sytuacji ekonomicznej, 
  • zdrowia, 
  • osobistych preferencji, 
  • zainteresowań, 
  • wiarygodności, 
  • zachowania, 
  • lokalizacji lub przemieszczania się.

 

Celem profilowania jest ocena niektórych czynników osobowych osoby profilowanej

 

Sposoby profilowania

 

Wymóg „dowolnej formy zautomatyzowanego przetwarzania” nie wyklucza udziału człowieka w procesie profilowania.

 

Proces przetwarzania danych osobowych i decyzji może być oparty:

 

  • wyłącznie na modelach algorytmicznych lub
  • na modelu mieszanym – człowiek podejmuje decyzję w oparciu o wnioski dostarczone przez algorytmy.

 

Sposoby profilowania danych. Zautomatyzowane profilowanie danych osobowych. Przykłady profilowania.

Sposoby profilowania danych. Zautomatyzowane profilowanie danych osobowych. Przykłady profilowania.

 

 

 

Czy na profilowanie potrzebna jest zgoda? 

 

Zgoda na profilowanie jest niezbędna, gdy podejmowane są w pełni zautomatyzowane decyzje, które wywołują prawne lub podobnie istotne skutki wobec osoby profilowanej. 

 

Etapy profilowania

 

W ramach profilowania wykorzystujemy dane osobowe z różnych źródeł informacji o osobie fizycznej. 

 

Profilowanie może obejmować różne etapy:

 

  1. zbieranie danych, 
  2. zautomatyzowana analiza w celu stwierdzenia istnienia korelacji, 
  3. zastosowanie korelacji w celu zidentyfikowania istniejących cech lub przyszłych zachowań danej osoby.

 

Kiedy dochodzi do profilowania danych osobowych? Przykłady profilowania.

 

Profilowanie to skuteczny sposób na efektywną sprzedaż produktów lub usług, dlatego najczęściej z profilowaniem mamy do czynienia podczas przetwarzania danych w celu:

 

  1. przygotowania spersonalizowanej oferty handlowej,
  2. kampanii reklamowej w Social Media.

 

Z profilowaniem spotykamy się także w aucie...

 

Profilowanie danych osobowych w aucie, profilowanie przez ubezpieczalnie

Profilowanie danych osobowych w aucie. Profilowanie danych przez ubezpieczalnie.

 

Nowoczesne aplikacje analizują przebytą trasę, prędkość i etc., aby podsumować nasz styl jazdy. 

 

Następnie ubezpieczalnia za bezpieczną jazdę przyznaje zniżki na OC. 

 

Kadet, szeregowy, starszy szeregowy, kapral (...). Na pewno wiesz o jakiej aplikacji mowa 😉 

 

 

Profilowanie danych osobowych w banku, jak banki profilują dane osobowe>

Profilowanie danych osobowych w banku. Przykłady profilowania danych.

 

W banku również dochodzi do profilowania, najczęściej w oparciu o modele scoringowe.

 

Credit scoring (metoda oceny wiarygodności podmiotu), na podstawie której bank wydaje decyzję kredytową.

 

Głównym celem tej metody jest przewidzenie czy spłacisz w przyszłości swoje zobowiązania kredytowe.

Dane podlegające profilowaniu 

 

W ramach profilowania można wykorzystać mnóstwo danych od ustalenia geolokalizacji po analizę danych biometrycznych. 

 

Płeć, miejsce zamieszkania,  sytuacja ekonomiczna, zdrowie, zainteresowania oraz pozostałe dane związane z osobą profilowaną. 

 

DOkumentacja RODO, strona zgodna z RODO, zdalne wdrożenie RODO, polityka danych osobowych

 

Profilowanie według RODO

 

RODO odnosi się do profilowania i zautomatyzowanego podejmowania decyzji w następujących artykułach: art.  3 ust. 2 lit. b); art. 4 pkt 4; art. 5; art. 6; art. 8; art. 13; art. 14; art. 15; art. 21 ust. 1,2 i 3; art. 23; art. 35 ust. 3 lit. a) RODO.

 

 

 

profilowanie danych osobowych, co to profilowanie?

Profilowanie danych osobowych - przepisy RODO cz. 1.

 

Profilowanie danych osobowych, co to profilowanie? Przykłady profilowanie

Profilowanie danych osobowych - przepisy RODO cz. 2.

 

 

Dodatkowe pytania o profilowanie

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat profilowania i zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, to zapisz się na newsletter prawnika dla firm.

 

Prawnik wrocław, prawo dla firm, prawnik przedsiębiorców

Prawnik dla Firm. Prawnik online. Prawnik Wrocław.

 

Masz pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych?

 

Interesuje Cię profilowanie w Internecie, przez instytucje finansowe (banki i ubezpieczalnie) lub przez marketingowców i sprzedawców? 

 

Zastanawiasz się czy profilowanie danych Twoich klientów jest zgodne z prawem?

 

 

Zapraszam do kontaktu.

 

Prawnik dla firm 

Ewelina Fuławka

 

Regulamin sklepu internetowego prawnik dla firm  prawnik online prawnik Wrocław
Regulamin sklepu internetowego prawnik dla firm  prawnik online prawnik Wrocław

Przydatne informacje i porady.

Twoja firma zgodna z prawem.

więcej o mnie

Blog prawny dla firm

Prawnik dla firm blog dla firm regulamin sklepu internetowego polityka prywatności

Prawnik Ewelina Fuławka

pomoc prawna online
pomoc prawna online

tel. 739 972 265

e-mail: biuro@centrumprawneonline.pl

pomoc prawna online

Regulamin sprzedaży

Regulamin usług 

Polityka prywatności

pomoc prawna online

Jesteśmy tutaj

od pon. do czw. od 09:00 do 17:00

w pt. nieczynne