KONKURS NA INSTAGRAMIE
Czy to takie proste, na jakie się wydaje?
Odpowiedź w dzisiejszej karuzeli, która powstała w ramach mojej współpracy ze specjalistką ds. social mediów Mają Łakomy! Prezentacja jest dostępna na FB oraz Instagramie.
Organizator konkursu jest zobowiązany dopilnować zgodności konkursu z odpowiednimi przepisami prawa, ustawami i regulacjami.
Zatem o jakich przepisach należy pamiętać?
W szczególności o przepisach:
tytułu XXXVI Kodeksu Cywilnego „Przyrzeczenie publiczne”,
ustawy o grach hazardowych dotyczących gier losowych,
ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
RODO,
regulaminu FB, który stosujemy bezpośrednio do konkursów na Instagramie!
W jaki sposób FB podchodzi do ochrony danych osobowych uczestników konkursu?
W regulaminie FB znajdują się zapisy, które nakładają na organizatora konkursu obowiązek:
poinformowania uczestników konkursu, że to organizator konkursu, a nie serwis FB zbiera ich dane osobowe do celów związanych z konkursem;
publikacji do wiadomości publicznej zasad zbierania danych osobowych uczestników;
uzyskania zgody uczestników na gromadzenie i wykorzystywanie tych danych;
pozyskania odpowiedniego zezwolenia na dalsze wykorzystanie danych uczestników po konkursie.
Więcej informacji w dzisiejszej prezentacji
Pozdrawiam
__________________________________
Prezentacja ma charakter ogólnoinformacyjny i nie wyczerpuje porady prawnej. Organizacja konkursu obostrzona jest wieloma regulacjami prawnymi, zatem wymaga konsultacji z prawnikiem. Prezentacja omawia tylko wybrane zagadnienia dotyczące konkursu (przyrzeczenia publicznego).
Jesteśmy tutaj
od pon. do czw. od 09:00 do 17:00
w pt. nieczynne